55 56 97 98 99 100 103 104 106 107 109 110 111 112 113 115 117 121 105 122 108 123

Historie společnosti

historie-25Závod 1009 Velká Bíteš vznikl podle dostupných pramenů v roce 1950, původně sídlil v objektu "U Svobodů" na výpadovce na kopci směrem na Velké Meziříčí a prvním ředitelem zde byl pan Leopold z Brna (většina pracovníků totiž dojížděla až do tohoto města) a veškeré doklady, účetní uzávěrky a ostatní písemné materiály se odesílaly na tehdejší PŘ ČSAD Brno, sídlící na Opuštěné ulici.

Prvotní vozový park byl značně různorodý a pocházel jako obvykle od soukromníků nebo z vyřazených armádních automobilů, čemuž odpovídal i jejich technický stav. V roce 1954 nastoupil do Velké Bíteše ve funkci ředitele Jan Juda (z Velkého Meziříčí), pod jehož vedením doznal závod značného rozvoje. Všechna stará vozidla byla nahrazena vozidly typů RN a Tatra a zajišťovala přepravní potřeby lomu Křoví, Vícenice (především stavby letiště v Náměšti nad Oslavou) a Ořechova.

historie-manProváděly se valníky svozy mléka a rozvozy mléčných výrobků pro mlékárnu Lacrum Brno a dopravovalo se zboží pro pivovar Brno a MEZ Drásov. Zajišťovala se autobusy pravidelná přeprava osob mezi obcemi v tehdejším okrese Velká Bíteš a mezi nedalekou Náměští.

Nevyhovující podmínky původního sídla naznaly změn výstavbou nového moderního areálu na opačné straně města na Vlkovské ulici. Prováděl ho Ingstav Brno a hlavním stavbyvedoucím byl Ing. Janovský.

V roce 1960 byl zrušen okres Velká Bíteš a přičleněn k okresu Žďár nad Sázavou. Souběžně byl i zdejší dopravní závod ČSAD zrušen, změna na provozovnu, spadající pod Velké Meziříčí, kam přešel jako ředitel i Jan Juda. Tehdejší zaměstnanci přešli částečně do Velkého Meziříčí, do Náměště i do Žďáru, zbytek zůstal v Bíteši. Vedení provozovny převzal Antonín Goliáš, který měl pro řízení k dispozici pouhých šest pracovníků - dva dispečery, dva mistry a dvě administrativní pracovnice.

historie-fotoV roce 1978 nastoupil jako řidič na svoz mléka Miloslav Kliment, následně se stal řidičem sklápěče, rozvozového vozidla a nakonec i autobusu na lince Znojmo, následně pracoval jako dispečer a v roce 1985 se stal vedoucím závodu Velká Bíteš.

Po sametové revoluci v roce 1994 zprivatizoval závod ve Velké Bíteši. Tehdy měla společnost 66 zaměstnanců, 62 vozidel a roční obrat dosahoval 28 mil Kč. Od této doby začíná moderní éra a rozvoj společnosti BÍTEŠSKÁ DOPRAVNÍ SPOLEČNOST, spol. s r.o.

historie-01historie-12historie-18

 

historie-04historie-05historie-06

 

historie-10historie-13historie-14

 

historie-02historie-07historie-08

 

 

 

 

 

Kontakt

BÍTEŠSKÁ DOPRAVNÍ SPOLEČNOST, spol. s r.o.
Vlkovská 334
595 01, Velká Bíteš
zobrazit na mapě
Recepce:
+420 566 502 211
(česky)
+420 606 747 157
(česky) (English)
Nahoru